imponerad av Jämtland Härjedalens Älghundsklubb


Igår jobbade jag som ringsekreterare på älghundsutställningen ute på F4 i Östersund. Det var så högt deltagande att hundarna var uppdelade på 3 domare. Kerstin Henriksson dömde i den ring som jag satt och skrev i och Mats Jonsson & Erna-Britt Nordin dömde i dom andra två. Även i fjol jobbade jag på JHÄK's utställning och jag är väldigt imponerad av deras organisation, trevliga stämning, försäljning av mat & dryck etc etc! JHÄK har tom speciallådor för rosetterna så inte dessa ska bli skrynkliga under förvaring. De ni, de kunde ni inte tro om älgjägarna va!? ;-) Sen bjuder ju deltagarna på ett annat leende... Varför krångla med att ha hunden på vänster sida när det är enklare att få med hunden ett var i ringen om den får springa på yttersidan... :-D Klubben är också otroligt snabb att publicera resultaten på sin hemsida. Strax efter kl 14 var hela utställningen färdig och när jag sedan kikade på deras hemsida vid 17-tiden fanns resultaten till samtliga deltagande hundar. Best In Show blev Jämthundstiken Bredvallsfjällets Loka.


Efter utställningen passade jag på att ta en lång härlig promenad med mina egna hundar på Frösön. Det är så fint längs stranden vid gamla F4-området.

Uppdaterat 2011-05-31: Bilder från utställningen hittar du på följande länk: http://www.alghundklubben.com/jamtlandharjedalen/utstallning/bilder_ostersund2011.htm

Kommentarer