Foderbyte för Party

Idag har jag inhandlat Royal Canin Starter till Party. Förra gången då jag inseminerade henne så gav jag Royal Canin HT42d redan från början av löpet, men denna gång hoppade jag över det. Mina hundar äter året runt Royal Canin 4800, dvs ett högenerigfoder samt rått kött från Vom og Hundemat. Köttet kommer jag att fortsätta med till Party men nu har jag alltså bytt torrfodrsort då detta är anpassat till tikens sista dräktighetsskede och valparnas introduktion av torrfoder som föda.

Jag sände ett meddelande till en väninna i Lettland igår som föder upp Amstaff och frågade vad hon använder till sina valpar för dom är så himla runda och goa. Adell använder RC Starter till sin tik och valpar, så jag hoppas jag får lika gott hull på Party's småttingar. www.astkennel.com

Kommentarer