Garmin Astro 320

Nu har jag äntligen beställt en Garmin Astro 320 och förhoppningsvis får jag den inom några veckor. Det lät nämligen som den är restad hos leverantören för tillfället. Efter söndagens incident i Röros så känner jag att jag vill ha en GPS. Den får ju givetvis inte användas på jaktprov men för att undvika att liknande händelser sker på träning så vill jag ha denna teknikpryl. Tryggheten är också att kunna markera vart bilen är parkerad så jag alltid (enkelt) hittar tillbaka. (Vilket jag uppenbarligen gjort tidigare också eftersom jag kan skriva detta, he he.) Vädret i fjället kan växla snabbt och jag är nästan alltid ute själv när jag tränar mina hundar så detta känns som klok investering. Problemet är bara att den kostar en rejäl slant så nu blir det väl blodpuddning med kort datum ett tag framöver... ;-)

Kommentarer