Resorb sport

Just nu är jag med i en testgrupp som provar och utvärdear Resorb Sport. Jag har blandat ut en påse Resorb Sport med 2,5dl vatten och druckit direkt efter träningspasset. Jag har kännt mig betydligt piggare några timmar passet samt morgonen efter än vad jag brukar, så denna produkt kommer jag att fortsätta använda även efter testets avslutande.

Användningsområde:Resorb Sport är en vätskeersättning (kolhydrat-elektrolytlösning) med extra tillskott av magnesium som används vid fysisk och kraftig transpiration. Kolhydrat-elektrolytlösningar förbättrar vattenupptaget vid fysisk träning och bidrar till att bibehålla uthållighets-presestationen under långvarig uthållighetsträning. Magnesium bidrar till normal muskelfunktion, till att minska trötthet och utmattning, och till elektrolytbalansen.

Kommentarer